Especialitats i Serveis
Teràpia Psicològica Infantil i Adolescent
Guia per a l'educació dels fills
Educar als nostres fills pot representar un dels reptes més complexes de la nostra vida.
A vegades actuem sota la pressió del dia a dia i les nostres circumstàncies no sempre són les més apropiades, per afrontar els múltiples, desafiaments com a pares.
Hi ha dies en els que ens trobem més "ofuscats" i ens resulta més difícil prendre determinades decisions.
En ocasions, els dubtes ens invadeixen i no sempre tenim la certesa, que la nostra indicació, sigui la més adient, en aquell context.
Sovint, estem influenciats pels nostres aprenentatges i per la “motxilla” que tots portem a l'esquena. Per això, és molt probable que en algun moment, del procés educatiu dels teus fills, necessitem un acompanyament, de forma més puntual o continuada, que ens faciliti el camí, per poder transitar i guiar, de la millor manera possible, la infància i/o adolescencia dels nostres fills.


Com et podem ajudar?
Des de la psicologia Cognitiu-Conductual oferim:
Orientació en decisions clau sobre la criança dels infants i actuem com a mediadors en situacions conflictives. D'aquesta manera, podreu prendre decisions informades i amb serenitat, promovent una harmonia familiar.
Resolució de dubtes, en relació a les conductes o transformacions del procés de creixement dels fills. Segons cada cas, caldrà determinar si la nostra intervenció serà un simple acompanyament o si serà convenient proporcionar recursos professionals més específics, per al seu desenvolupament.
Intervenció de la manera més apropiada possible, quan els infants no disposen de les eines necessàries, per poder afrontar determinades circumstàncies. D'aquesta manera, es potenciarà el seu benestar i es previndran comportaments desadaptatius, que puguin interferir de forma negativa en la seva vida.
Àrees de Millora
Si alguna d'aquestes situacions et resulta familiar, recorda que ens agradaria acompanyar-te en el procés de sanació.
Ansietat
Fòbies específiques o por desmesurada a determinats estímuls: rebuig extrem a l'escola, a les agulles, a la sang, a determinats espais o animals...
Fòbia social.
Crisis d'angoixa o resposta ansiosa intensa: sudoració, palpitacions, marejos, tremolors...
Malestar excessiu en separar-se de l'adult de referència.
Trastorn per ansietat generalitzada.




Estat d'Ànim
Esclats de còlera greus, recurrents i completament desproporcionats a la situació.
Té menys ganes de relacionar-se amb els altres.
Estar més irritable i/o trist/a.
Fa comentaris negatius sobre si mateix/a.
Sentiments de culpa.
Ha canviat els patrons de la ingesta i/o del son.
Autolesions.







Aprenantatge
Disfuncions que afecten a la memòria, l'atenció o al llenguatge. Dèficit en la lecto-escriptura.
Dificultats en la capacitat executiva, és a dir, per organitzar la informació, planificar el seu comportament per assolir un objectiu, prendre decisions.
Rebuig a l'escola: fa comentaris negatius constantment, l'evita, fa rabietes abans d'anar-hi o quan torna.
Mostra un comportament disruptiu amb els professors.
Ansietat elevada davant dels exàmens.





Alimentació
Anorèxia i bulímia nerviosa.
Trastorn per afartament.
Restricció de la ingesta alimentària.



Son
Malsons recurrents.
Dificultat per dormir sol/a.
Insomni.



Respostes motrius
Moviments repetitius, que semblen impulsius i no són funcionals.
Tics motors i/o vocals.
Tartamudesa.



Obsessions
Pensaments, impulsos o imatges recurrents i persistents.
Comportaments repetitius que ha de dur a terme per reduir o prevenir l'ansietat.
Preocupació excessiva per a algun defecte físic real o imaginari.
Incapacitat per desfer-se d'objectes.




Relació amb els altres
Dificultat per parlar en situacions socials específiques.
Dificultat per dir que no.
Assetjament escolar.
Mutisme selectiu.




Abordatge Integral
Si els tutors del menor hi estan d'acord, treballem conjuntament, amb professionals (orientadors escolars, metges, etc.) i persones del seu entorn.
D'aquesta manera, garantim una major eficàcia, a l'hora d'aconseguir resultats i que aquests, siguin aplicables als diferents contextos, on el menor interactua, en el seu dia a dia.
